ששת נעלי הפעולה

נעלי חשיבה

בלחיצת יד

ספר בשפת הגוף:

ד"ר אמיר הלמר – מומחה בינלאומי לשפת גוף עסקית,
מגיש לכם במתנה את המדריך:  "סודות שפת הגוף"
למעלה מ – 50,000 איש כבר הורידו וקראו את המדריך הזה!

הכנס הקרוב: סודות שפת הגוף

לימודי שפת הגוף שלב א'!

מתקיים במכון מופת, צפון תל אביב.
3 שעות מרתקות שהן מבחינת צוהר לעולם המטורף של שפת הגוף.

קורס אינטרנטי בשפת הגוף - אמיר הלמר

הקורס האינטרנטי בשפת הגוף

איך לקרוא אנשים, להבין ולהשפיע!

בהנחיית:
ד"ר אמיר הלמר – מומחה בינלאומי לשפת גוף, תלמידו של פרופ' פול אקמן
זהו הקורס המקורי! הראשון והמקיף ביותר בישראל!

נעלי חשיבה

ששת נעלי הפעולה

 
בהמשך לספרו הראשון ששת כובעי החשיבה , פרסם דה בונו את מודל העשייה.
בספרו משנת 1997,הנקרא: ששת נעלי הפעולה.
    
באימון אישי אנו נדרשים לחשיבה מתוות דרך,לגילוי משאבים פנימיים להשגת מטרותינו.
חשיבות רבה הנני מייחס לתחום העשייה.
חשיבה יצירתית ועשירה לא מספיקה על מנת ליצור שינוי,אלא עשייה והתקדמות
 "בשטח",תוך ניסוי וטעיה. תוך התכוננות למטרות והיעדים שלנו.
שיטת ששת כובעי החשיבה משנה את הדרך שבה החשיבה מתרחשת, בישיבות ובמקומות אחרים: במקום הטיעונים הרגילים לכאן או לכאן היא מאפשרת לאנשים לנהל דיונים מועילים.
 
נעליים מרמזות על פעולה. אם אין אנו הולכים אזי אין לנו צורך בנעלים.
תפקיד הנעליים כמו תפקיד הפעולה, להגיע ליעד, למטרה.
 
ששת נעלי הפעולה:
 
נעל צי כחולה.
נעל התעמלות אפורה.
נעל כבדה חומה.
מגף גומי כתום.
נעל בית ורודה.
מגפי רכיבה ארגמניים.
 
 
נעלי צי כחולות
    
אופן הפעולה של הנעל הכחולה שם דגש על רשמיות ועל נהלים קבועים.
נהלים מסייעים לנו להימנע משגיאות, קל יותר להשתמש ברשימת נהלים קבועים מאשר להמציא הכול מחדש בכל פעם.
טפסים ונהלים קבועים סטנדרטיים מפשטים את החיים ומתמודדים עם מורכבות.
במידה מסוימת מספקים הנהלים הקבועים חירות. ציות לנוהל קבוע משחרר אותנו לטפל בעניינים שדורשים באמת את טיפולנו.
 
דרכי הפעולה של בעלי הנעליים הכחולות נובעים משלוש שאלות:
 
ציות לאילו נהלים עשוי לסייע לפתרון הבעיה?
האם אפשר לשפר אותם?
איך יבדקו עם הנהלים מבוצעים כראוי?
 
  
נעל התעמלות אפורה
 
אפור מרמז על תאים אפורים במוח. מטרת הפעולה של בעלי הנעליים האפורות הוא קבלת מידע.
לבעלי נעל ההתעמלות האפורה אם כן יש יעד ברור,הם פועלים כדי לאסוף מידע על מנת להשתמש בו.
באופן הפעולה של הנעל האפורה מתגנב האדם מסביב.
האדם מקשיב וחוקר אין שום רצון להיות מורגש ולהשפיע על אחרים.
אופן הפעולה האפור יכול להשתלב באופני פעולה אחרים, מאחר שהמידע שנאסף חושף את הצורך בסוגי פעולה אחרים.
 
  
נעל כבדה חומה
 
חום הוא צבע שימושי. בעלי הנעל החומה הכבדה מחפשים אחר מעשיות.
בפעולתם הם מתמקדים במשהו שהוא בר עשייה לדעתם. הם בוחנים את מעשיהם
על פי אמות מידה פרקטיות. כמו למשל:
יעילות הפעולה, פשטותה, זמינות המשאבים לביצועה וכיוצא באלה.
  
הדגשים בפעולת הנעל החומה: מעשיות, פרגמטיות, ותבונה.
 
גמישות היא היבט מפתח של פעולת הנעל הכבדה החומה, אנחנו משנים את התנהגותנו
כשהמצב משתנה אין נוקשות בפעולת הנעליים החומות. המיומנויות הכלליות של
עשייה – מודגמות בדרך הטובה ביותר בפעולת הנעל החומה, פעולת הנעל החומה נוגעת לקבלת תוצאת.
פעולת הנעל החומה היא שילוב של ערכים טובים, שכל טוב ועקרונות טובים.
 
 
מגף גומי כתום
     
כתום מרמז על סכנה והזהרה מפניה. בעלי מגפי הגומי הכתומים מאתרים את הסכנות
וחותרים לפעול בדרך בטוחה. הם מחפשים דרכי פעולה שיש בהן פחות סכנות.
מגפי גומי נועלים למצבים מיוחדים, מגפי גומי כתומים מרמזים על אירועים מיוחדים.
אופן הפעולה של מגפי הגומי הכתומים נוגע ישירות למצבי חירום – כל מצב שמבשר סכנה דורש פעולת מגף גומי כתום.
אופן הפעולה הכתום דורש אומץ מכל הסוגים, אומץ כרוך בהפחתת הסיכונים ובהימנעות מהם.
יש לשקול את הסיכונים שבכל פעולה לעומת הסיכונים שבאי פעולה.
תכנון הוא מילת מפתח –יש צורך רב באסטרטגיה ובתכנון.
ביצועה של פעולה מן הסוג הכתום דורש שליטה, החלטיות ואסטרטגיה מלוכדת.
מיקוד, דחיפות, וחוש לסדר עדיפויות מאפיינים את אופן הפעולה של מגף הגומי הכתוב.
     
נעל בית ורודה
 
ורוד מרמז על חום ועדינות. לנועלים נעלי בית וורודות יש רגישות לחבריהם.
אופן הפעולה הוורוד קשור לרגשות אנושיים, לחמלה, לאהדה, לדאגה אוהבת ורכה.
ערכי האכפתיות האנושית מצויים באופן הפעולה של נעל הבית הוורודה.
התמודדויות עם כוח עבודה לא מרוצה או עם לקוח נזעם, התערבות בסכסוכים משפחתיים הן פעולות נעל בית ורודה.
אופן הפעולה של נעל הבית הורודה משנה את הפעולות המתבצעות או את מקור הפעולה העיקרי. לפעמים מטרתה העיקרית של הפעולה היא אכפתיות אנושית ואז נבחרות הפעולות במיוחד למטרה הזאת, פעמים אחרות משנה אופן הפעולה הורוד פעולות שונות,כך שיעשו בצורה אנושית ואכפתית. השיקול העיקרי הוא שאנשים חשובים כבני אדם.
 
     
מגפי רכיבה ארגמניים
                          
ארגמן הוא צבע מפואר צבעה של המלוכה.
אופן הפעולה הארגמני מצביע על תפקיד סמכותי- נוגע למשרות רשמיות.
באופן הפעולה הארגמני אנשים יכולים לבצע פעולות שאולי לא היו יכולים לבצען בלי התפקיד.
 
יש שתי דרישות עיקריות להתנהגות, במסגרת אופן פעולה של המגף הארגמני:
 
א.       לאותת בבהירות על מילוי התפקיד בתוקף המעמד הרשמי.
ב.        על ההתנהגות להיות עקבית.
 
הסגנון הוא סמכותי אך תרבותי. ממלא התפקיד מבהיר מתי הוא פועל במסגרת התפקיד הרשמי.
ההתנהגות מודרכת באמצעות ההתנהגות שמצפים לה מהתפקיד.
חשוב לפעול בהתאם להתחיבויות והציפיות מנושא התפקיד הרשמי, יש מקום ליוזמה בגבולות התפקיד.
 
  
לסיכום:
 
כמאמן, אני משתמש בכלים אלו על מנת להבחן סגנון התנהגות ולתת המלצות פעולה בהתאם.
 
לעיתים מצבים דורשים צירוף של שני סוגי נעלי פעולה.
העובדה שיש בזוג שתי נעליים מספקת גמישות:
לשש הנעליים יש חמישה-עשר צירופים אפשריים. רק לעיתים רחוקות
מצבים הם מוחלטים. לעיתים קרובות הם דורשים צירוף של שני סוגי פעולה,
כתום (חירום) עם ורוד (רגישות ואפתיות), כחול (נהלים) עם ארגמן (סמכות),
אפור (איסוף מידע) עם חום (יעילות ומעשיות) וכו'.
  אהבתם את המאמר,
רוצים להמשיך להתפתח,
ריכשו עוד היום את מארז ספרי המגלור להצלחה:
https://bodylanguage.ravpage.co.il/migdalor

שתפו את המאמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

התפתחות אישית

מה זאת אהבה?

האהבה מספקת חומר יצירה לסופרים, משוררים, מחזאים, מוזיקאים, אומנים. היא ממלאה את מדפי הספרים, בוקעת מגרונות השרים, מעסיקה על הבמה את השחקנים וכמובן מלווה את כולנו לאורך החיים.

אמא תרזה ניסחה יפה את הכמיהה לאהבה: "רבים בעולם הזה מתים לפרוסת לחם, אבל יש רבים יותר שמתים לקצת אהבה". ועוד: "התרופה היחידה לבדידות, ליאוש ולחוסר תקווה היא האהבה".

לקריאת המאמר
התפתחות אישית

גיליתי את השקט והשלווה

גיליתי את השקט והשלווה,
גליתי את היופי של פשוט להיות,
גיליתי את היכולת שלי לקבל אותי כמו שאני,
גיליתי את עצמי, עם הפשטות והגדולה שבי.

גיליתי את הזכות שלי לא להיות מושלם,
גיליתי את הזכות שלי לטעות, להיות בעל חולשות,
גיליתי את הזכות שלי להיות עם חסרונות,
גיליתי שאני יכול לקבל את עצמי עם כל הניגודים שבי.

גיליתי שאני לא חייב לענות לציפיות של אחרים,
גיליתי שאני גם יכול להגיד לא ולהמ

לקריאת המאמר
התפתחות אישית

מגן דוד – מקורו של הסמל

מגן דוד הוא הקסגרמה,כוכב בעל שישה קודקודים, שבו שני משולשים שווי צלעות מונחים זה על זה, העליון חודו כלפי מעלה, והתחתון חודו כלפי מטה, ויוצרים מבנה של שישה משולשים שווי צלעות המחוברים לצלעות משושה. מגן הדוד הינו אחת מהצורות השימושיות בהיכרות ראשונה של תלמידים בבית הספר היסודי ובתיכון עם כללי הטריגונומטריה, ומאפשר בקלות להדגים אלמנטים כגון דמיון משולשים, חפיפת משולשים, יחסים בין זוויות וצלעות. במרחב אוקלידי ניתן להגדיר מגן דוד כללי כך, שני משולשים חופפים, המקיימים את התנאים הבאים:
אף אחד מהם אינו מכיל קודקוד של האחר. השטח החופף ביניהם בצורת משושה .

צורת מגן דוד מופיעה בתרבויות המזרח הרחוק לפני אלפי שנים. היא אופיינית גם לתרבות המוסלמית הממלוכית. הסמל הופיע לראשונה בהקשר יהודי כבר בתקופת הברזל, במאה השביעית לפני הספירה בחותם יהודי שנמצא בצידון. כמו כן הוא הופיע במספר בתי כנסת עתיקים בארץ ישראל בתקופת הבית השני ואחריה, אך נראה שללא כל משמעות מיוחדת שכן הוא הופיע לצד חותם שלמה (כוכב מחומש) וצלב קרס.

השם "מגן-דוד" מוזכר לראשונה במקורותינו בתלמוד הבבלי כשם של ברכה "ברוך אתה ה' מגן דוד" (פסחים קי"ז, ע"ב).

הזיהוי של מגן דוד עם היהדות החל בימי הביניים. בשנת 1354 העניק הקיסר קארל הרביעי ליהודי פראג את הזכות להרים דגל. היהודים בחרו בסמל של מגן דוד.
מהמאה ה-19 נפוץ הסמל מגן דוד גם בחותמות של יהודים ועל פרוכות של ארונות קודש.

מגן דוד בקבלה

העדות הקדומה ביותר לסמל בספרות היהודית מופיעה בספרו של החכם הקראי יהודה בן אליהו הדסי במאה ה-12 בספרו אשכול הכופר. בפרק רמ"ב הוא מוקיע את מעשי האנשים בעם שהפכו את סמל מגן הדוד לפולחן: "ומלאכים שבעה לפני המזוזה נכתבים, מיכאל וגבריאל …וכו' ה' ישמרך וסימן זה הנקרא מגן דוד כתוב בכל מלאך ובסוף המזוזה…". אם כן, באותה תקופה היה זה סמל מיסטי על קמיעות. על רבים היה מקובל שזהו האזכור הראשון של המושג "מגן דוד", אך חוקר הקבלה גרשם שלום קבע כי קדם לו פירוש לספר המאגי "האלף-בית של המלאך מטטרון", שנתחבר בתקופת הגאונים.

לקריאת המאמר
התפתחות אישית

מיתום כיסוד מעצב

מיתוס ושיברו והצמא למיתוס
 
בחרתי להקדיש מאמר לנושא המיתוס, שכן פגשתי בעבודתי אנשים רבים שמיתוסים שונים מכוננים את חייהם וכשהם מתנפצים מסיבה זו או אחרת, יש המרגישים משוחררים ויש המרגישים שאיבדו דרכם.
בי אישית עורר תמיד המושג "מיתוס", יראת כבוד. ראיתי בו מין התרחשות קדומים מלאת הוד.
כיום, בעידן הרלטיביסטי, כאשר אין אמת אחת וכל אחד והאמת שלו, גם המיתוסים הפכו להיות שבירים מאד. והתוצאה מחד, מחסור במיתוסים מספקים ומאידך, צמא למיתוסים.

לקריאת המאמר